• baner01.jpg
  • baner02.jpg
  • baner03.jpg
  • baner04.jpg
  • baner05.jpg
  • baner06.jpg
  • baner07.jpg
  • baner08.jpg
  • baner09.jpg
  • baner10.jpg
  • baner11.jpg
  • baner12.jpg
  • baner13.jpg
  • baner14.jpg

Tydzień kodowania za nami.Patronem honorowym było Ministerstwo Cyfryzacji. w tym roku Europejski Tydzień Kodowania realizowany jest oddolnie, a jego koordynatorem została Fundacja CoderDojo Polska. Polskimi ambasadorami akcji zostali Blanka Fijołek z Samsung Electronics Polska i Kamil Sijko z Fundacji CoderDojo.

 

Uczestniczyliśmy w tym wydarzeniu przez cały tydzień, nasze klasy gimnazjalne IIg i IIf oraz ponadgimnazjalne Icd , Is, Im i Ii  zajęły się programowaniem i tworzeniem własnych projektów za pomocą dostępnego języka programowania jakim jest Scratch. Jako że jesteśmy prekursorem tej akcji w naszej okolicy, jesteśmy otwarci tak jak i w zeszłym roku na współpracę z okolicznymi szkołami i nie tylko. Zgłosiły się klasy ze szkół podstawowych z Nowej Wsi i SP nr 1 na popołudniowe zajęcia z kodowania z czego jesteśmy szczególnie zadowoleni. Kilkadziesiąt dzieci skorzystało z naszej nowoczesnej sali komputerowej Samsung Labo, próbując swych sił w kodowaniu. emocji było bardzo dużo.

Europejski Tydzień Kodowania to spontaniczny ruch zapoczątkowany w 2013 r. przez młodych doradców ds. agendy cyfrowej ściśle współpracujących z Komisją Europejską. Akcja ta, realizowana przez wolontariuszy w całej Europie, ma na celu pokazanie wszystkim zainteresowanym, że programowanie może być ciekawe i przydatne. Może na przykład służyć do rozwiązywania problemów, wcielania różnych pomysłów w życie, czy komunikacji.

W ubiegłym roku w Europejskim Tygodniu Kodowania wzięło udział 46 krajów, a działający w nich ambasadorzy objęli opieką ponad 7500 inicjatyw związanych z programowaniem i nowymi technologiami. Polska stała się liderem w ilości zorganizowanych wydarzeń. W ciągu 8 dni w kraju zorganizowano aż 2200 spotkań!

Programowanie to język nowych mediów i technologii, dlatego warto go poznawać. – mówi Blanka Fijołek CSR & Sponsorship Senior Manager w Samsung Electronics Polska, ambasadorka Code Week w Polsce – W tym szczególnym tygodniu: Tygodniu Kodowania popularyzujemy umiejętności programistyczne i głośno mówimy o korzyściach jakie płyną z nauki kodowania od najmłodszych lat. Pamiętając jednocześnie że w praktyce, Tydzień Kodowania trwa cały rok, bo kodować  powinniśmy przecież codziennie.

Nowe technologie są obecne w każdej już niemal dziedzinie życia, a na rynku pracy wciąż brakuje ludzi potrafiących programować. Komisja Europejska szacuje, że w 2020 r. w Unii będzie brakować do 825 tys. programistów i specjalistów IT. W Polsce zaś, jak prognozuje Ministerstwo Cyfryzacji będzie to ok. 50 tys. W świetle tych danych nie dziwi ogromne zainteresowanie inicjatywami mającymi na celu naukę programowania. W kraju działa wiele organizacji pozarządowych, które realizują warsztaty dla dzieci i dorosłych, a organizowane przez nie zajęcia przeżywają prawdziwe oblężenie.

Koordynatorem akcji CodeWeek 2016 był Maciej Trojanek.